Direktlänk till inlägg 12 mars 2014

Kväll!

Av Frida Bucht - 12 mars 2014 20:26

Hej igen allihop!


Nu kommer ett riktigt inlägg, sorry för dom två innan, väldigt stressiga och tråkiga, men ni fick iaf en liten inblick i hur jag bor, som sagt så är bilderna i väldigt dålig kvalitet, sorry för det.


Som sagt tidigare också så blev det gym idag, skönt skönt skönt, börjar verkligen komma igång nu och det är hur härligt som helst. Måste börja jobba nu för det är inte långt kvar till sommaren. Inte för att stranden kräver enbart vältränade människor men jag tycker ändå att det är viktigt att man känner sig bekväm i sig själv och det vet jag att jag gör när jag tränar och försöker hålla mig i form iaf litegrann.


Tog en och en halv timme idag innan jag kom ut från rummet där Adele sover, måste erkänna att jag somnade till själv, är faktiskt rätt slut idag, kanske därför jag känner mig sådär extra nöjd över att jag släpade min lata kropp till gymmet, haha. förhoppningsvis så blir det inte överdrivet sent idag så man kan få några timmars extra sömn, vore ju super duper skönt men jag har en tendens att vara uppe till klockan 01 på natten, kanske inte det bästa när jag vet att jag måste kliva upp senast klockan 08.00


Förrsten så pratade jag med en god vän idag och fick höra det knasigaste på länge, ibland undrar man verkligen om man är korkad eller om man bara är alldeles för godtrogen, folk kan verkligen bli lurade fast man vanligt vis är en mycket uppmärksam och klok person. Iaf, hon hade blivit uttagen till att vara en utav de sökande som skulle få testa olika drinkar och piller som man ska gå ner i vikt av, som tydligen ska vara väldigt bra och väldigt hälsosamma, min kompis är absolut inte tjock men hon tänkte väl för en gångs skull på sig själv och sin egen hälsa eftersom att hon inte allt för ofta tränar så tyckte hon att det kunde vara bra (förstår dock inte varför då hon är jättefin i kroppen). Hon blev iaf uttagen och skulle få en livscoach och självklart så kostade detta pengar, hon skulle betala ca 2000kr första månaden och sedan på löpande band ca 1000kr varje månad, då skulle hon som sagt få en livscoach och alla olika drycker och allt som behövdes, det underliga började när dom ringde henne i morse för att dom hade kommit överens om att hon skulle beställa dessa saker idag så hon skulle kunna börja på måndag.


(Vi kan kalla min vän för S)


Det började med att S frågade om hon kunde ta sakerna på faktura för hon tyckte att det kändes mycket säkrare, så förmodligen redan där så hade hon en dålig magkänsla över detta redan innan hon beställde, då svarade personen som S pratade med nej och fortsatte sedan med att hon skulle ta S kortnummer osv, allt kändes fel och S bad om att få ringa upp, S började då istället med att kolla upp vad det egentligen var för företag som hon hade kontakt med, när hon sökte på numret som ringt så fick hon fram vad personen hette, vilket inte stämde in med det namn som personen i andra luren hade presenterat sig som, S kände lite obehag och kollade vidre på numet hon hade fått till hennes livscoach som så fint presentert sig som Alexaner, det stämde inte heller, sedan blev hon nyfiken på vad det verkligen var för företag och då visade det sig att företaget som hon hade kontakt med hade gått i konkurs redan för ett år sedan.


S livscoach ringde upp henne och börjde ifrågasätta varför hon inte beställt grejerna som dom kommit överens om och S började istället ifrågasätta honom om vad det egentligen var frågan om och vad hon hade fått fram för information angående både honom, företaget och den andra tjejen hon precis pratat med, han hade inte ett enda svar och slängde istället på luren så fort han bara kunde. Med andra ord var S nära på att bli lurad och snuvad på hennes pengar, vem vet hur mycket dom hade tagit från hennes konto om hon inte varit smart nog att verkligen följa sin magkänsla och kollat upp allt. Ville bara skriva detta som en liten headsup om hur viktigt det verkligen är att ha koll på vad man beställer och om sidan eller personen i andra luren verkligen är på riktigt, en läxa lärd för min egen del iaf för jag vet hur godtrogen jag kan vara, jag tror ofta att folk menar väl och vem vet vad man kan råka ut för. Det finns idioter i alla hörn och kanter och det är inte alltid så lätt att hålla koll på vad som är på riktigt och inte. Något att tänka på tills nästa gång jag eller varför inte ni beställer saker, man ska alltid lita på sin magkänsla, den har oftast rätt. Ska försöka få tag i länken så inte ni heller blir lurade, ska se om min vän vill ge ut den eller inte, ska kika på det.


    


En hemsk bild på mig som jag ser ut just nu, nörd, mobbs inte, jag håller på att välja ut vilka glasögon som jag passar bäst i och nu är det dessa snyggingar jag har hemma, vad tycks? haha


Med det sagt så blir det en kopp Oboy och sedan lite TV innan läggdags.

Ta hand om er! 


xxx

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Bucht - 2 maj 2014 09:56

Hej på er! Har ni sovit gott?   Ingen bra morgon, Adele har vaknat på fel sida i flera dagar, vilket har resulterat i att vi kommer försent till dagis då hon vägrar göra någonting. Mitt hjärta går i tusen bitar när jag lämnar henne på dagis, ho...

Av Frida Bucht - 2 maj 2014 00:48

Hej på er!   Jag vet att jag alltid kommer med fruktansvärt dåliga bortförklaringar om varför jag inte bloggat, men det är ibland väldigt många bollar i luften samtidigt, mer än jag kan hantera, det är då bloggen blir lidande, I'm sorry.   Fö...

!

Av Frida Bucht - 1 maj 2014 13:11

Hej snyggingar! Hoppas det är bra med er och att ni inte är allt för bakfulla efter gårdagens bravader. Grillningen blev lyckad igår, men när har kombinationen god mat och trevligt sällskap blivit fel. Just nu sitter jag i bilen påväg till...

Av Frida Bucht - 30 april 2014 13:59

Tjenixen! hah   Hej på er, hoppas ni har det bra med er, med mig/oss är det toppen, har haft så underbara dagar så har nästan glömt bort bloggen, och idag är det valborg och allting, härligt. Idag ska vi grilla, både ost, kött och korv, vi slår p...

Av Frida Bucht - 23 april 2014 22:02

Hej hopp!   Nu sitter jag i soffan efter en lång dag, har varit och bytt däck på bilen, även varit iväg till ett köpcentrum och frågat runt lite efter jobb och lämnat CV. Hämtat min skitunge på dagis och lagat middag, städat och haft mamma och pa...

Presentation


Mitt liv som 22åring och mamma till världens finaste dotter Adele

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards