Alla inlägg den 6 mars 2014

Av Frida Bucht - 6 mars 2014 23:00

Var några dagar sedan jag skrev sist, har varit lite halv krasslig och egentligen inte orkat med att göra någonting men idag känns det bättre tack och lov, trodde där ett tag att någon riktig osoft sjukdom låg i min kropp och lurade men det verkar gå åt motsatt håll för jag har ingen feber idag så det är ju himla skönt det!


Idag var jag uppe som vanligt 07.30 för att min plutt ska ju vara på dagis kl 09.00, anledningen till att vi bara kliver upp en och en halvtimme innan dagis är för att det tar oss en minut att gå dit vilket är otroligt skönt. Idag blev det yoggie till frukost isället för gröt, Adele hoppade av glädje! Frukost är det viktigaste målet på dagen (även om jag väldigt sällan käkar frukost) och för att Adele ska orka hålla sig till fruktstunden och lunchen på dagis krävs en stadig frukost. Jaja nog om det!


Idag har jag varit iväg och tränat dumt nog men eftersom att jag kände mig frisk idag och inte kunde hålla mig borta så drog jag en chansning, det får bära eller brista helt enkelt, än sålänge har jag inte mått sämre iaf så vem vet, det kanske var lite träning som saknades ;) .


Som jag skrivit om tidigare så håller jag (pappa och Simon) på att renoverar vår längenhet och som tidigare skrivet så är ju vårt vardagsrum klart, sen är Adeles rum färdigt också och nu äntligen vårt sovrum! Det är så jäkla fint där inne, det enda som saknas är lite saker som ska upp på väggarna, känns så otroligt skönt att det äntligen är klart! Det är superduperfint faktiskt, känns som om jag sover bättre i rummet nu än jag gjorde tidigare. Måste bara tillägga en sak, jag hade en "sänggavel" som egentligen kankse inte är en sänggavel men det är iaf massa långa träskivor som sitter 24 stycken över varandra i ett fäste på väggen som man kan stoppa hyllor mellan, tolv stycken små hyllor som man kan välja själv vart man vill ha dom, svårt att förklara men den VAR iaf träfärgad, vilket jag inte gillade så mycket så jag fick den finuliga idén att jag skulle måla den vit, medan den satt kvar på väggen! AAAH vilket jäkla jobb, träskivorna har ju tre sidor som man ser, förstå vilket pill-jobb det är att måla mellan skivorna när den sitter på väggen? Jag har hållt på och målat i tre dagar nu och är fortfarande inte klar, hahaha kommer ALDRIG mer göra om detta, ALDRIG ALDRIG ALDRIG!

Det jag skulle komma till, jag har satt upp den på en annan vägg i sovrummet för att jag vill ha mina skor placerade på hyllorna istället och tänkte att det kunde bli superduper snyggt, vilket det kommer att bli när det är färdigt men hade jag vetat om vad jag gav mig in på så hade den nog stått i källaren vid det här laget kan jag lova, usch, inget tålamod när allting tar en evighet. Förmodligen blir jag klar imorgon, har ju sextimmar att kasta iväg på det.


Det enda som är kvar nu av renoveringen är, nytt golv i hallen, köket ska kaklas om och målas om. Som sagt, Adeles rum, sovrummet, toan, vardagsrummet är ju redan klart.

Imorgon slänger jag upp bilder på vardagsummet, Adeles rum och sovrummet så ni kan få en liten titt på mitt snygga hem på 75kvm!


Sen för att prata om någonting helt annat, Adele har kommit in i någon slags fas där ingenting passar, hon testar mig helatiden, slänger sig ned när hon inte får som hon vill, försöker bestämma och vill inte lyssna lika bra som hon alltid gjort på mig innan, haha, dagisfasoner kallar jag det, jag har försökt förstå mig på varför det helt plötsligt blivit en sån tvär vändning från hennes sida från det att hon börjat på dagis, jag antar att alla föräldrar har gått igenom denna fas med sina småbarn, kan det vara så att det är så många barn på dagis och att dom inte får lika mycket uppmärksamhet som dom får hemma? Att dom känner att dom måste ta plats och hävda sig lite? Här hemma är det ju bara hon som är liten, det är ju mitt första barn och jag gör ju ingenting annat än att ser till så hon har det så kanonbra som det bara går.

Barn kommer ju in i olika faser helatiden och förändras, tror ni att det kan vara uppmärksamhet hon söker? Antar att det går över. Sen måste jag ju tillägga att hon inte alltid är såhär, utan bara vid vissa tillfällen, annars är min lilla klump faktiskt en väldigt glad tjej, hon skrattar mesta dels, är väldigt nöjd och glad över sin tillvaro men ibland får hon dessa fasoner för sig som jag aldrig sett tidigare sedan hon börjat på dagis, aja vad ska man göra, bara vänta ut det och se vad för ny och spännande fas som väntar här näst, barn är bara för knasigt-underbara ibland!


Nu sitter jag här i vardagsrummet och bara känner hur det rycker i snusnerven, haha! Jag har bestämt mig för att dra ner lite på mitt snusande, jag snusar nästan en dosa om dagen, jag snusar ibland på natten vilket många (även jag själv) tycker är ganska ofräscht, jag har ett sånt snusberoende som inte alla andra snusare har, jag blir riktigt jäkla skitkorv dålig och otrevlig när jag inte får mitt snus och jag känner att jag behöver ha lite bättre kontroll på mitt snusande så har bestämt att dra ner lite på det, kommer absolut inte sluta snusa, jag älskar att snusa. Finns det något annat knep än att äta istället för att ta en snus? Jag vill ju inte rulla fram som en boll om någon månad bara för att skita i några prillor hit eller dit. 


Ja men det var väl det för stunden, ska försöka vara bättre på att uppdatera, jag skriver egentligen blogg mest för min egen del, tankar och funderingar jag har angående precis allting som dyker upp i mitt dagliga liv.

Hörs!


xxx

Presentation


Mitt liv som 22åring och mamma till världens finaste dotter Adele

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards