Direktlänk till inlägg 10 mars 2014

Tja!

Av Frida Bucht - 10 mars 2014 22:36

Nämen godkväll!


Idag har det regnat nästan hela dagen, vi som precis tagit upp våra utemöbler och tänkte sitta där ute och ta en kaffe, det sprack ju rätt fort när himlen öppnade sig, tack gud, tack.


Har varit nere på centrum idag och köpt ett nytt album till Adele, nu undrar ni kanske, vadå album? Det är nämligen så att jag skriver lite om hur hon utvecklas, vad hon gör och hur dagarna går och ja allt kul vi gör, hennes första tand, hennes första ord, ja you name it. Sen beställer jag även hem massa kort som jag så snyggt klistrar in, sen även massa klistermärken och färgpennor, jag har hållt på med det hur länge som helst, redan innan hon föddes när jag var gravid, hur min mage växte och hur snygg hennes mamma var som höggravid, haha. Så nu har jag gjort en hel tjock bok som jag trodde skulle räcka i en evighet men det gick fort och nu är den slut, så nytt album, nya kort och nya äventyr att skriva om, jag gillar verkligen att uppdatera denna bok, tror hon kommer tycka det är jättekul att läsa när hon blir älder, jag kommer nog också att tycka det är väldigt kul.


Hade tänkt träna idag men det blev igenting av med det så får köra på hårt imorgon istället, skönt att bara vara hemma ibland också.


Idag käkade vi hemma gjord pizza, super duper gott, lite tacopizza kan man säga med tacochips på, den blev fantastisk! Simon är en bra pizzabagare och jag är en bra pizzaätare, vi väger upp varandra, fantastiskt. Kunde inte få nog av pizza, tror hela fyra bitar fick åka ner i magen idag, kan ha att göra med att jag inte ätit någonting annat också, fortsätter jag att äta så dåligt så kommer jag se ut som en köttbulle när sommaren kommer, om ni ser någonting konstigt i vassen så vet ni vem det är som står där och gömmer sig.


Adele har fått ny jacka, ny mössa, nya vantar och nya skitsöta skor av mormor och morfar (Mamma och pappa), eftersom att det börjar bli lite varmare ute så kunde dom inte hålla sig, var bara tvungen att inhandla lite söta små vårkläder till min lilla pinsessa, jättefina saker, hur härligt som helst att ha världens snällaste och goaste föräldrar, uppskattar verkligen allt dom gör för oss, renoverar, handlar småsaker till Adele och bjuder och håller på, finns inga finare föräldrar än mina, verkligen glad att jag har dom! LYCKLIG!


Är det någon av er som brukar kolla på lyxfällan? Jag är typ värsta suckern för det programmet för jag förstår verkligen inte hur vuxna människor tänker ibland? Handlar så mycket skit för pengar som dom lånat och inte kan betala tillbaka. Helt ärligt så tycker jag faktiskt att man är en aning trög i skallen om man väljer en motorcykel för 150 tusen istället för mat på bordet åt sina två små barn? Och det värsta avsnittet såg jag igår, ett gammalt avsnitt som handlade om en familj som gillar att köra rally, ett familje intresse, där föräldrarna är så dumma i huvudet att dom i början av programmet väljer att skylla på sin egen omyndiga dotter, att hon är en stor bidragande faktor till att deras ekonomi går åt helvete? Man kan aldrig som förälder skylla på sina barn?! Säg nej, säg att det inte finns pengar, säg vad du vill men väljer du att slänga upp plånboken så får du skylla dig själv, eller dra ner på annat om du inte har pengar så det räcker till allt, prioriteringar mina vänner, man kan inte få allt i livet med en inkomst på 27 tusen i månaden med två heltidsjobb? Aa jag blir så trött, men samtidigt jäkligt roligt att höra alla ursäkter och bortförklaringar.


 

Här är en snygg bild på mig och Simon, pizzan var svingod! Haha kolla Simon, jag dör!   


Ja men bara för att vi pratar om det så får det bli ett avsnitt av lyxfällan nu direkt, vi hörs imorgon people!


xxx

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Bucht - 2 maj 2014 09:56

Hej på er! Har ni sovit gott?   Ingen bra morgon, Adele har vaknat på fel sida i flera dagar, vilket har resulterat i att vi kommer försent till dagis då hon vägrar göra någonting. Mitt hjärta går i tusen bitar när jag lämnar henne på dagis, ho...

Av Frida Bucht - 2 maj 2014 00:48

Hej på er!   Jag vet att jag alltid kommer med fruktansvärt dåliga bortförklaringar om varför jag inte bloggat, men det är ibland väldigt många bollar i luften samtidigt, mer än jag kan hantera, det är då bloggen blir lidande, I'm sorry.   Fö...

!

Av Frida Bucht - 1 maj 2014 13:11

Hej snyggingar! Hoppas det är bra med er och att ni inte är allt för bakfulla efter gårdagens bravader. Grillningen blev lyckad igår, men när har kombinationen god mat och trevligt sällskap blivit fel. Just nu sitter jag i bilen påväg till...

Av Frida Bucht - 30 april 2014 13:59

Tjenixen! hah   Hej på er, hoppas ni har det bra med er, med mig/oss är det toppen, har haft så underbara dagar så har nästan glömt bort bloggen, och idag är det valborg och allting, härligt. Idag ska vi grilla, både ost, kött och korv, vi slår p...

Av Frida Bucht - 23 april 2014 22:02

Hej hopp!   Nu sitter jag i soffan efter en lång dag, har varit och bytt däck på bilen, även varit iväg till ett köpcentrum och frågat runt lite efter jobb och lämnat CV. Hämtat min skitunge på dagis och lagat middag, städat och haft mamma och pa...

Presentation


Mitt liv som 22åring och mamma till världens finaste dotter Adele

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards