Alla inlägg under januari 2014

:)

Av Frida Bucht - 18 januari 2014 19:12

Halluuuuuuuuu!   


Jag har precis kommit hem från bion med mamma och jag måste nog säga att filmen var under mina förväntningar, lite sämre än jag trott. Men jag fick lite egen tid med min kära mor och smarriga popcorn så jag är väldigt nöjd!


Innan jag sätter igång och börjar jobba igen så såg jag någonting på instagram som förmodligen var menat som en liten pik till mig, jag vet inte om det stämmer men det kändes så. Jag förstår mig inte på vissa människor, jag vet inte om det är för att jag blivit mamma eller för att jag helt enkelt aldrig förstått varför man medvetet vill såra en vän? Att såra någon överhuvudtaget är ingen njutning för mig som det verkar vara för vissa andra människor. Mobbning är bland det värsta jag vet då jag blivit extremt illa behandlad i gymnasiet av en större grupp tjejer.


Det verkar liksom som att alla inte växer upp och bryr sig om sig själva och sitt eget liv, snylta inte på andras problem eller olycka, skaffa egna problem eller något eget lidande. Inte för att jag på någon sätt har problem eller är olycklig, jag har nog aldrig i mitt liv känt mig så lycklig och fri som jag känner mig i detta nu, allt jag någonsin önskat mig har jag, jag är frisk, min dotter mår bra och jag har en otroligt snygg pojkvän som dom flesta skulle dregla efter.


Jag undrar bara vad andra får ut av att kränka eller pika andra på ett otrevligt sätt, fan skaffa ett liv du trivs med istället, gör någonting bra av din avundsjuka och svartsjuka, skriv en bok, skaffa en blogg eller en dagbok.


Nu jobb!


xxx

Av Frida Bucht - 18 januari 2014 13:43

Hej på er!


Jag vaknade helt seriöst klockan 13.00 av en väckarklocka... Jag har inte alls haft en bra natt, varit väldigt ledsen och haft sjukt svårt att sova, men jag tänker inte berätta varför så vi släpper det direkt.


Idag ska faktiskt jag och min mor gå på bio. Jag vet inte riktigt vilken film vi skulle se då det var hon som frågade om jag ville följa med men någon svensk film blir det. Det kommer nog bli skitbra tror jag. Jag gillar att gå på bio, filmerna blir alltid så mycket bättre och roligare på bio. Sen ÄLSKAR jag bio-popcorn, dom är ju helt himelskt goda, dom gula fulla med smööööör, mummmssss!


Efter bion åker jag förmodligen hem igen och fortsätter med att jobba. Jobba jobba jobba.. Alla tänker säkert fyfan vilken rutten helg, men jag ska vara helt ärlig och säga att jag faktiskt trivs att sitta hemma i min egen fina stora lägenhet och pyssla runt med lite allt möjligt, för mig är det avkopplng, jag mår sjukt bra när det är fint och fräscht runt omkring mig. 


En annan rolig sak, jag har varit och valt ut tapet till min ena vägg i vardagsrummet, går inte riktigt att beskriva hur den ser ut men den är gudomlig! Den är sjukt snygg och det kommer bli ett helt annat vardagsrum när den kommer upp. Självklart så suger jag på att tapetsera så det lämnar jag åt min duktiga far istället. När allting är helt färdigt här så kommer jag förmodligen aldrig mer lämna lägenheten, jag vet ju bara hur bra Adele trivs i sitt rum nu när allt är färdigt där inne, hon älskar att sitta och pyssla där inne med alla sina saker.


Jajamen det var väl det jag hade att komma med såhär på "morgonen?". Nu blir det brunch och en dusch för att sedan kicka igång den här sena dagen.


xxx

<3

Av Frida Bucht - 17 januari 2014 21:25

*Min stolthet, min prinsessa, mitt liv!

Av Frida Bucht - 17 januari 2014 21:02

Nu är jag här igen, tja!


Under tiden som jag städat och jobbat här hemma så kom jag över ett klipp där Paow från Paradise hotel blir intervjuad av någon och svarar på lite frågor angående, ja vad som helst, det som slog mig var att i varje fråga, vad det än gällde fick hon in att hon INTE ångrar att hon låg  TV. Ja jag tror vi har förstått att du inte ångrar det, känns snarare som att du är fruktansvärt stolt över det. Som att det är det bästa med hela programmet, att du fick ligga i TV. För oss vanliga människor så är det liksom ingen big deal att få ligga? Jag har liksom min dotter som bevis på att jag har fått ligga. Asså jag kan inte låta bli att bli lite frustrerad över detta. Ligga Ligga Ligga? Fan alla ligger? Det är ingen big deal att man får ligga, känns ju nästan som om det var första ången för dig eftersom det är det enda du snackar om efter att du åkt ut.

Jaja nog om det.


Nu har jag iaf varit världens duktigaste som städat hela lägenheten och även börjat tvätta, så skönt med tvättmaskin hemma! Nu ska jag strax slänga på SEX AND THE CITY och börja jobba så jag kan känna när jag går och lägger mig att jag varit riktigt duktig idag. Några vänner frågade om jag skulle med ut och ta någon öl men den här helgen ska jag bara ta det lugnt, sova ut och bara ta det cooooool. 


SATC-maraton börjar nu, fram med jobb jobb och åter jobb. 


xxx

Av Frida Bucht - 17 januari 2014 14:15

Hej hopp!


Äntligen kommer jag kunna blogga dagligen! Jag har nu dator och allt ska fungera som vanligt, ingen kan förstå hur glad jag är!


Idag är det fredag, vilket betyder att jag precis varit ute och lämnat iväg min prinsessa till hennes pappa... Jag ska absolut inte ljuga och säga att det inte alls är skönt att få lite egen tid i två dagar samtidigt som det känns jäkligt tomt utan henne, inget plock, ingen pulkaåkning, inga middagar tillsammans med min lilla gris som äter med hela kroppen och ingen liten korv som kryper upp i famnen på en när man ska sova. Men nu är det så att varannan helg så åker hon och det finns liksom ingenting jag kan göra för att ändra på det, det är som det är helt enkelt.


Idag ska jag faktiskt jobba lite, jag hjälper min far att packa tabletter, låter sjukt tråkigt men det är faktiskt helt okej. Jag sitter i soffan och glor på tv eller film och packar samtidigt, att kolla en hel "sex and the city" box samtidigt som man packar lite tabletter, då går det rätt fort och pengarna rullar in som dom ska, jajamen det går bra nu.


Som sagt tidigare så ska jag bli lite bättre på att lägga upp bilder, nu när jag har allt på plats så ska det nog gå vägen.


Någonting som suger är att varje barnledig helg jag har så jobbar min älskling, han jobbar även kväll och är hemma typ halv tolv, jävla skit ICA! haha. Jajajajaja, nu ska jag också vara duktig och dra igång och börja jobba lite, så skönt att man kan jobba hemma, jag älskar hemma, jag älskar min soffa och jag ÄLSKAR tvn ja ni hör, det kan inte bli bättre.


Men om jag får en lucka över så kanske jag tittar in igen! 


xxx

Presentation


Mitt liv som 22åring och mamma till världens finaste dotter Adele

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards