Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Frida Bucht - 19 januari 2014 22:23

HISS ELLER DISS, KALLT ELLER VARMT, BAJS ELLER TÅRTA, kalladet vad ni vill men här kommer bomben! 

  

POSITIVA & GLADA MÄNNISKOR!
Vem gillar inte att ha människor runt sig som alltid är så positiva och glada,

sånt smittar av sig och dagarna blir så mycket roligare om allt är i positiv anda!


BARN!

Barn är bra, barn är kul, barn är bäst, vem kan ogilla barn,

dom är söta och luktar gott, dom tycker nästan allt är kul och dom älskar att gosa.
Man får gå på barnbio, åka pulka och leka med leksaker och när man hamnar på
donken så skriker både deras mun och ögon av lycka!


SNUS!

Snus är bra, väldans va bra det är, man blir lugn och harmonisk,
man blir glad, livet känns så jäkla värt när man vaknar på med dåligt morgon
humör och känner doften av snus, härligt!


NESQUIK PUFFAR!

Vem vill inte vakna och veta att i köket står puffarna och mjölken och bara väntar på att bli uppätna?
Det är liksom löjligt gott, mjölken blir som Oboy och vem gillar inte att slå två flugor i en smäll
med både Oboy och puffar samtidigt? Man sparar tid, härligt härligt!


  

TÅGRESOR PÅ VINTERN!

När man åker tåg vintertid så spelar det fan ingen roll vilken tid man åker,
man kommer att bli försenad, "Det ligger en snöflinga på rälset,
vi måste vänta här i 4 timmar tills det blåst bort så vi kan åka vidare". Jag menar ärligt talat,
folk borde fan få betalt för att åka med SL tåget istället för att betala 800 kr i månaden på vinterhalvåret
när man ändå kommer försent till jobbet, nej usch ogilla!

 

STÖNANDE & SUCKANDE MÄNNISKOR!

När man är någonstans med sitt barn och han/hon väljer att vara missnöjd och gnäller eller gråter
kan faktisk inte föräldrarna göra någonting åt, man måste handla mat,
man måste åka tåg ibland och man måste kunna ta sig fram även fast man har en liten med sig,
det är inte medvetet att störa andra med gnällandet,
suck it up people, byt vagn eller plats, ställ dig längre ifrån,
sluta sucka det blir inte bättre, det blir värre, det framkallar irritation det med!


ALLERGIER!

Att vara allergisk är fan inte kul, allting kostar mer och man får ibland undvika att äta
eller dricka någonting som förmodligen är väldigt smarrigt,
att bli hembjuden till ens nya killes familj på mat och någonstans
påvägen kommit bort att man är gluten tex, 


Killen - Oj jag glömde, Frida är allergisk, hon är gluten
(redan där börjar det bli pinsamt när maten ser apagod ut)
Mamma - Oj, men varför sa du inget, nu har jag inte direkt någonting att bjuda henne på.


Ska man sticka in själv då med att,
"nej men det gör inget jag kan äta lite grann" och
sedan bajsa på sig när man kommer hem istället.
Nej allergier suger! Stackars Adele.


PRUTTAR!

Pruttar luktar illa, pruttar låter vidrigt och pruttar gör man inte vid fel tillfälle.
Många tycker att pruttar inte alls är äckligt, att det är naturigt
och att man inte ska hålla sig för att man kan få ont i magen.
Absolut prutta på, men gör det när du är på toa, gör det när du går själv ute,
gör det om du är ensam, ingen tycker att det är fräscht att lägga en fis vid matbordet,
ingen vill ligga under samma täcke som någon som precis lagt av en fjärt.
Fis inte i bilen, alla flyger ut med huvudet utanför fönsterrutan för att kunna andas,
fjärta inte heller på någons kudde, man kan få infektion i ögonen.

Man har faktisk en rättighet att få andas ren och frisk luft!


xxx

Av Frida Bucht - 19 januari 2014 21:12

HEJ!


Idag har jag varit i Slöddertälje och hämtat hem min lilla plutt, gud va hon var glad att se mig när jag kom, det värmer i hjärtat, såååååå skönt att hon är hemma igen. Därför jag inte hunnit blogga någonting tidigare idag för jag har inte varit hemma någonting. När vi kom till Märsta igen så åkte vi hem till mamma och pappa och käkade middag där, skönt att slippa laga mat, sen fick Adele träffa mormor och morfar också, det gillar hon för där får hon riva hur mycket hon vill, där blir hon nästan lite bortskämd kan man säga, kankse därför hon tivs så bra ;) .


Vi kom hem runt 19 så då var det på med pyjamas och borsta tänderna direkt, medan jag var och gjorde lite välling så satt plutten böt kanal och höjde/sänkte volymen på TVn helatiden, det tycker hon är väldans kul. Sen var det välling och godnatt, hoppas hon inte vaknar titt som tätt hela natten nu, hon har ju varit lite snorig och igår hade hon tydligen feber också sa hennes pappa. Vi får hoppas på att hon inte blir sjuk, håller tummarna.


I veckan ska jag söka lite jobb och åka mycket mycket pulka, det är en av de sakerna som jag och Adele älskar mest att göra, åka pulka, super roligt och super träning för mig också att både dra mig och henne upp för backen om och om igen!

Sen till helgen blir det till att gå på min vapendragare Mickes 25års fest, det ska faktiskt bli himla kul, det ser jag fram emot, härligt med lite fest. Frågan är vad man ska köpa i present, vad köper man när någon fyller 25? Är det ens speciellt att fylla 25? jaja jag kommer säkert på någonting kul som jag kan garva läppen av mig när han öppnar, det är ju det som är det bästa med paket, att köpa någoting som antingen är pinsamt eller bara rent av askul!


Sen dehär med mitt nyårslöfte, att sluta snusa....... Kan ju bara säga att det gick åt helvete med det. Tror till och med att jag snusar mer nu än innan om jag ska vara ärlig. Simon köpte en stock snus och det är väl jag som snusat upp det mesta utav den, känner att min självdisciplin inte är på topp direkt, fan vad dålig jag är, inte ens sluta snusa kan jag. Men då är frågan om jag vill sluta snusa, jag vill typ inte det, jag är nöjd och glad när jag snusar, det bästa jag vet är snus. Många killar har sagt till mig att det är okvinnligt att snusa, vad är kvinnligt och mannligt egentligen, det är ju som att säga att cigg är för brudar och snus för snubbar, jag vet inte riktigt om jag håller med om det faktisk, både snus och cigg är ju nikotin och tobak, båda skadar mer eller mindre, båda suger men någonting iaf jag inte kan leva utan, sen dedär med att folk tycker att det är äckligt att kyssa någon med snus, nja då ska ni rökare bara veta att askkopp inte heller smakar mumma!


Jaja nu ska jag glo på Tv innan säng dags. 


xxx

Presentation


Mitt liv som 22åring och mamma till världens finaste dotter Adele

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards