Alla inlägg den 26 februari 2014

Av Frida Bucht - 26 februari 2014 19:56

Hej på er!


Knasigt det har varit för mig dessa två dagar, har trott varenda morgon att det är torsdag haha men så är det ju inte, det är bara onsdag, tack och lov!


I helgen som kommer ska vi på Avicii, det kommer ju bli fett, det är på fredag, hur awesome som helst, dock inte lika kul att min plutt åker till sin pappa i helgen, saknar alltid henne så mycket när hon är borta, framförallt på kvällarna, kryper inte upp någon liten korv som vill gosa då. Ja som ni då förstår så sover mitt lilla hjärta med oss, folk ba what?! Men jag äslakr det, det är så mysigt!


Idag var min plutt på dagis, så jag tog mig till gymmet med mitt hjärta och snacka om att jag tog ut mig, svettig och helt slut efter gympasset! Sen så var vi och hämtade Adele en halvtimma tidigare idag också så hon fick komma hem, dock gillar hon dagis så det är ju skitbra, känns bra när hon är där.


Inte nog med en bra dag så var även min kompis Sophia här och hälsade på, helt underbart, har inte sätt henne på länge då hon inte bor i Märsta längre, hon bor numera i Kungsängen. Skit kul att ha henne här, blir så glad. Förmodligen så blir det lite middag och vin på lördag med henne och Rasmus, härlig parmiddag, man är ju vuxen nu haha :)


Aa jag har inte så mycket att komma med idag då det varit en helt vanlig dag, sen är jag rätt trött idag också så det blir att gå och sova ganska tidigt, hade knappt lust att blogga idag som ni kanske kan läsa i inlägget här, inga som helst tankar eller funderingar idag inte, hjärndöd och helt slut. Tänkte bara på en sak och det är att jag ska lägga in en bild på hur vår lägenhet ser ut någon dag här framöver, kan bli av i helgen då jag har massa tid, kan försöka leta fram min kamera-laddare också så bilderna kanske blir bättre.


Jaja men godnatt på er och så hörs vi imorgon!


xxx

Av Frida Bucht - 26 februari 2014 00:11

Hej, någon dag utan uppdatering igen då, men det är mycket nu haha!


Idag var min älskade dotter tillbaka på dagis igen, hon är frisk, eller hon är fortfarande förkyld men febern har lagt sig och hon är mycket mycket piggare och hennes aptit har kommit tillbaka så idag blev det dagis, skönt för henne, slippa vara så trött och ledsen.


Idag pallade jag mig iväg till gymmet också, känns som om jag har så mycket tid nu när hon är på dagis så idag blev det träning, sååååå härligt, ska försöka komma igång igen nu, det går ju mot varmare tider haha.


Förutom träning idag så har jag haft en fruktansvärd migränvärk, var tvungen att krypa ner i sängen ett tag till efter att ha lämnat Adele på dagis, ni vet när man får sådär ont så man börjar se dåligt och är påväg att kräkas, ursäkta ordvalet men fyfan va jobbigt det är! Efter en 1,5 timmes sömn så mådde jag betydligt bättre iaf, skönt skönt! 


Min mamma och pappa var här idag på besök, mamma hade med sig två snygga fyrkantiga vita krukor, en stor och en liten med blommor i till våra nya hyllor i vardagsrummet, hur fina som helst, blev superduper glad, sen hjälpte pappa till med att sätta upp mina fyra tavlor också, skönt med lite hjälp när man iprincip är handlingsförlamad när det kommer till att spika och hammra. Dom kommer nog mest hit för att träffa Adele också, henne kan dom inte vara en vecka utan, haha dom älskar henne så mycket så det är sjukt, härligt att veta att Adele tycker lika mycket om dom så om jag någon gång ska iväg någonstans så vet jag att hon har det fantastiskt, blir väldigt bortskömd, hon älskar det!


Påtal om att jag var på gymmet idag, jag gymmar ju på SATS, det är fräscht, det finns olika pass att gå på och dom har ett mini-SATS, vilket passar mig otroligt bra som är småbarnsförälder, det enda som jag tycker är så frutansvärt töntigt med just SATS är att de människor som tränar där verkar tro att det är någon form av modevisning, löshår och lösögonfransar, uppsminkade från topp till tå, tar inte i så dom svettas alldelses för mycket (tjejer), matchande skor och outfit, kollar snett på folk som svettas och har en vanlig t-shirt, ja ni förstår vad jag menar... ÄR det inte så att gymmet är till för att svettas på? Att man kan ha på sig precis vad man vill för man ska ju ändå som sagt SVETTAS? När man svettas i ansiktet är det väl ändå inte jätte fräscht om ögonfraslimmet släpper och fransarna hänger och dinglar nere vid hakan? Sminket man dragit på sig är fläckigt och bara allmänt kletigt? Jag förstår mig inte på folk? Är svett tillåtet någonstans så är det väl ändå på gymmet? Man är ju föfan där för att löka sönder, ta ut sig så att man ser trött och svettig ut? Nej om någon som tränar på SATS och är en utav dessa modevisnings brudar läser detta så vill jag bara att ni ska veta att ni ser ännu löjligare ut än de som svettas i en vanlig t-shirt på gymmet, just saying!


Påtal om annat så har jag kollat runt lite och har funderingar på att sätta in en spiral, kroppspiral, den håller upp till fem år, passar mig perfekt då jag inte tänkt skaffa något till barn på några år och är väldigt dålig på att komma ihåg p-pillerna, det känns ju inte heller så kul att köpa kondomer stup i ett när man har ett förhållande, både dyrt och jobbigt. Men har även läst lite att det tydligen ska göra sjukt ont enligt vissa människor, att spiralen efter fem år har växt fast i livmodern så det blir mer eller minde en operation att ta bort den, att man får extrema smärtor osv osv, det måste ju vara lite så att det bara är de människor som haft problem med spiralen som uttalar sig om hur dåligt det är? Alla kan ju inte ha problem med den för då skulle den väl tas bort som val av preventivmedel? Aja jag får forska vidare och återkomma med hur jag väljer att göra och sedan redovisa om det var så hemskt som alla säger att det ska vara att stoppa in den.


Nu blir det TV och sängen i fokus! Godnatt!


xxx

Presentation


Mitt liv som 22åring och mamma till världens finaste dotter Adele

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards