Alla inlägg den 22 februari 2014

Av Frida Bucht - 22 februari 2014 23:10

Haha hej igen!


Dagarna fulla med sjukt barn och städning... Bajs, känns som om jag inte hinner med allt jag vill hinna med, dygnet borde ha fler timmar.. Ja helt klart fler timmar! Men tänkte iaf lägga in en bild på min fina tapet här längre ner som ni kan kika på, jag tycker den är dösnygg men smaken är ju som baken, delad! Den är silvergrå och eftersom att jag inte kunde hitta min kameraladdare så fick det bli att ta en bild med datorn istället, vilket sög då tapeten iprincip ser rutten ut på bilden, absolut ingen rättvisa mot min snygga tapet men tänkte ändå lägga upp bilden så ni kan se på ett ungefär hur den ser ut, den är silvergrå som sagt.


Idag blev det inget lek&bus då plutten fortfarande var väldigt dålig på eftermiddagen. Men istället så blev det kinamat som mamma så snällt kom förbi med, asså 2die4, jag var verkligen sugen på det, hur gott som helst, det tyckte Adele också, mums sa det och så var all mat uppäten, smask! (Sparde en portion till min stora älskling också, jag är så snäll!)


Nu har jag precis tvättat klart och varvat ner lite, kollar lite på TV i vardagsrummet och dricker faktiskt en MARTINI tro det eller ej, jag är ju faktiskt vuxen, hahah! Alla moralkärringar skriker säkert nu "AAAH DÅLIGT FÖRÄLDRARSKAP" eller  "ALLDELES FÖR UNG MAMMA SOM FORTFARANDE ÄR KVAR I FJORTIS STADIET" eller någonting liknande, jag vet inte riktgit vad dom skriker men snälla, chill, det är ett glas martini, inte så att jag sitter ensam hemma och super? Inte heller så att jag blir onykter av ett glas martini eller att jag inte skulle kunna ta hand om min dotter om det skulle vara så. "MAN KAN INTE KÖRA BIL NÄR MAN DRUCKIT ALKOHOL", nej men så bra då, jag har ändå inget körkort! haha.


Snart kommer min kärlek hem med chips och dipp, ett utav alla mina beroenden, måste verkligen börja dra ner på skräpmaten innan jag blir tjöck, inte bra för min hälsa! Nej mer träning mindre skräpmat! 


Sen någonting jag har tänkt på såhär när jag ändå är mamma och ibland bara är hemma på helgerna, att det är så fruktansvärt dåliga program eller filmer på TV, blir ju så trött, idag, lördag, skit skit och åter skit, kan dom inte visa lite nyare komedifilmer eller någon dramafilm eller något, nej det är samma gamla Rocky-film från stenåldern. Nej jag blir trött, lite nytt och roligt vore bra om man kunde få se någon gång! Det blir en diss på det! Fy tv-bolagen, nyare och bättre filmer täääääck!


Aja det var väl allt för nu, njut av min tapet nu och härmas inte, apor gillars inte! 


 


Här är jag, snygg som alltid ^^ , Det är faktiskt lördag och jag ska faktiskt inte göra ett skit då får man se ut såhär!


 

Här är tapeten, som jag sa, ingen rättvisa alls! 

 

 

xxx

Av Frida Bucht - 22 februari 2014 12:38

Som tidigare sagt så har jag en liten terrorist här hemma som verkligen har kommit in i "riva-ner" stadiet. Just precis nu så har hon rivit ner mina lila och rosa ljushållare (?) eller vad det kallas.. Aja ingen aning men dom gick iaf i tusen bitar och det ligger glas över hela golvet, härligt värre! Så det är bara fram med dammsugaren och köra igång. 


Idag så är det lördag, hade tänkt att ta med mig plutten till lek&bus idag, sen kanske äta pizza, lördagsmys bara mor och dotter, härligt. Dock får det bli på eftermiddagen isf för Adele är fortfarande lite dålig, om det blir över huvudtaget vill säga. Hon glider fortfarande runt med pyjamas och vill bara vila överallt, hon är genom förkyld och mår inte alls kalas byxor. Så vi får se hur det blir, men pizza känns som en stor chans att det blir då jag själv inte känner mig hundra procentig idag.


Mamma kommer förbi senare också, fika och mysa lite, härligt. Vad mer kan man hitta på en lördag som denna? Jag har en förkyld dotter och en hel lördag framför mig, om man kanske ska ta och ringa till någon som kanske vill hänga på? Jag har ju trotts allt några vänner som har barn iaf. Men dom är så minismå, inte ens ett halvår, Adele är ju mer än ett år äldre och vill riva och busa som aldrig förr. Kanske får ta och ringa min kusin och kolla vad hon gör. 


Aja idag kommer det iaf in lite bilder senare så ni kan få se lite hur min lägenhet ser ut, dom delarna som är hyffsat klara iaf haha resten får bli senare då det är klart för det ser förjävligt ut, inte alls ett stort fan av orangea väggar med blommig bord i köket, fyfan jag spyr haha!


Aja tiden börjar rinna iväg, kankse dags för some food! 


xxx

Av Frida Bucht - 22 februari 2014 00:05

Tja!


Sorry åter igen men denna gång är det faktiskt inte mitt fel att uppdateringen och bilden på min vägg inte ligger inne än, min dotter är nämligen sjuk, hon har feber och världens förkylning, stackars liten, kan inte sova för näsan är så täppt att hon knappt får luft. Min lilla korv, hon fick även vara hemma från dagis självklart. Sen är det så himla gulligt då hon är så himla sjuk men ändå så otroligt snäll och rolig fast hon knappt orkar gå från köket til vardagsrummet och knappt orkar äta nå mat alls, mitt lilla troll, hoppas förkylningen lägger sig.


Aja men tänkte bara säga att jag kanske får tid imorgon och lägga in någonting för nu måste jag sova, har inte fått sova någonting inatt. Jaja godnat på er, pöööösss!


 


xxx

Presentation


Mitt liv som 22åring och mamma till världens finaste dotter Adele

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards