Alla inlägg den 20 februari 2014

Av Frida Bucht - 20 februari 2014 23:04

Ja men hejsan på er "allihopa". 

Som ni ser så är jag sjukt dålig på att uppdatera helatiden vilket gör så att denna blogg suger fett   


Dessutom tycker jag inte alls att denna blogg är lika bra som min förra som jag nu tagit bort :/ BUHU! 

Aja får ta och göra ett tappert nytt försök och börja köra på riktigt igen. 


Det är faktiskt mycket nytt som händer i mitt liv jus nu, eller i allas våra liv i vår familj, Adele har börjat på dagis, Vilket är både skönt för hennes och för min skull, hon får träffa lite nya vänner och jag får tid till att söka lite jobb och träna, så det är super. Hon gråter varje dag jag lämnar henne och varje eftermiddag då jag kommer för att hämta henne igen då gråter hon av en anledningen att hon inte vill gå hem, så hon verkar trivas bra. Dagiset verkar bra också, inga fel där inte, men om man ska vara lite sådär småpetig så kanske jag kan tycka att det verkar lite udda att Adele har varit där tre dagar själv nu utan mig och två av tre dagar kommit hem med en bula i pannan ena dagen och ett grusrivsår över läppen andra dagen, men som alla småbarnsföräldrar vet så är det inte det första eller det sista såret. Aja det verkar iaf vara jättebra för Adele på dagis, (kanske är jag som är överkänslig jag vet inte, är ju så rädd om henne så folk ibland kan tro att jag tror att hon är gjord av glas :p)


Sen så är det även så att min sambo som han så fint heter nu mera (LYCKLIG!) har bytt helg så han är helt ledig då jag är barnfri varannan helg, då vi kan hitta på massa vuxenroliga saker bara vi två, awesome, som jag längtat! Fantastikt fantastiskt fantastiskt. Och nu den 28:onde så ska vi ju på konsert också, Avicii, its gonna be super nice. 


Sen så är det även så att min far har varit här och gjort om hela vårt vardagsrum, det är numera vitt med världens snyggaste tapet på ena väggen, det är omöjligt att genom text förklara hur fin den är så imorgon när jag varit och lämnat min dotter på dagis ska jag ladda min kamera och ta kort så ni kan få se, den är hur snygg som helst, lovar!


Sen i mars så ska vi gå på standup, vi fick ett liveit paket i julklapp av mina föräldrar, så nu har vi bokat in det i mars, kommer inte riktigt ihåg vilket datum det var men någon gång i slutet på mars om jag inte minns fel, det ska bli skoj, middag och standup, hur bra kan det bli? Ja jag älskar standup, har dock aldrig varit på det live tidigare men jag kollar alltid på raw så jag ser väldigt mycket fram emot det, its gonna be suuuper fun!


Sen är det ju faktiskt så att i sommar så ska jag och Simon (med vänner) åka till Belgien på Tomorrowland som förmodligen alla vet vad det handlar om, jag har aldrig varit där tidigare men Simon var där förra året och det var tydligen det bästa någonsin så det ser jag fruktansvärt mycket fram emot, det ska bli riktigt kul, fem dagar, AWESOME!


Sen har min dotter även börjat bli riktigt stor känns det som, hon går, hon pratar mycket (mest vi i familjen som förstår)

men hon pratar mycket och lär sig bara mer och mer för vajrje dag, hon har kommit in i den åldern då hon vill lära sig, vill pilla och peta och vara med på allt, jättemysigt. Där, mamma och napp är väl de ord som sitter bäst, dom som alla förstår, men man kan liksom prata med henne, hon förstår jättemycket, man kan nästan säga vad som helst och hon förstår direkt vad det handlar om eller vad man ska göra, hon är väldigt smart faktiskt, gäller att utnyttja hennes vilja och smarthet nu så kommer hon att bli världens duktigaste lilla tjej (även fast hon alltid i mina ögon kommer vara världens duktigaste och mysigaste lilla tjej.) Jag är så stolt över henne,riktigt stolt är jag, hon vet, hon kan och hon förstår. Mycket stolt mamma!


Just nu sitter jag här i mina mjukisar och bara kollar på tv, Adele vaknar titt som tätt då hon är ritktigt förkyld, kan vara bra för henne att det är sista dagen imorgon innan helg så hon kan få vila upp sig lite. Massa nya barn och nya bakterier på dagis som gjort henne förkyld, tror det är rätt vanligt för alla nya barn på dagis. 


Idag har jag städat, tvättat och varit hos mor och far där det bjöds på köttfärssås och spagetti, smaskens, skönt att inte behöva laga mat idag för jag är själv både förkyld och har lite små ont i halsen. 


JAAAAAAA det var väl det, nu ska jag försöka hinna på toa innan min klump vaknar igen!

HÖRS IMORGON!


xxx

Presentation


Mitt liv som 22åring och mamma till världens finaste dotter Adele

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards